Movexumbolag vinnare i Hudiksvall

En check på 200 000 kronor i förstudiemedel överlämnades idag till Movexums Alumnibolag MYoroface när vinnarna i Fiber Optic Valleys tävling "Boost Innovation" offentliggavs. Tävlingen gick ut på att ur ett företagsperspektiv beskriva sin utmaning och beskriva hur verksamhetens tjänster eller produkter skulle kunna utvecklas med fokus på digitalisering.  MYoroface kammade hem förstapriset och på en delad andraplats fanns ett annat Movexum-bolag, SPPO, som vann 50 000 kronor i förstudiemedel.

Bild från Fiber Optic Valley.

​Fakta:
MYoroface utvecklar, marknadsför och säljer den medicintekniska produkten IQoro för behandling av ät- och sväljsvårigheter, mekaniska problem i matstrupen, ansiktsförlamning, otydliga tal samt snark- och dreglingsproblem hos barn och vuxna.

​SPPO, Specialpedagoger online, är en webbaserad specialisthjälp för de som arbetar i skola och förskola.