Flygande start för Shings crowdfundingkampanj – nästan halvvägs första dagen
Shings, ett företag med sportskor som ska ge hästen ett bättre steg, tar nu själv nästa stora steg. Rakt in i crowdfunding.
Redan under den första av kampanjens 45 dagar nådde företaget nästan halvvägs till sitt finansieringsmål.
Dels är hästar ett ämne som engagerar och ligger många varmt om hjärtat, och dels ligger företagets produkt, alternativa skor till häst, helt rätt i tiden.
Alternativa skor till häst, eller så kallade barfotaboots, är en marknad som växer lavinartat. Allt fler hästägare väljer att frångå den traditionella järnskon till fördel för att hålla sin häst barfota så mycket som möjligt, och komplettera med skor endast de få timmar i veckan som hästen tränas, rids eller körs.
Shings är en svensk tillverkare av sådana barfotaboots, med specialinriktning sportskor för häst. Nu, i samband med att företaget ska växa och etablera sig på en större marknad går företaget ut med en crowdfundingkampanj där hästägare, kunder, intressenter och anhängare – ja alla som känner ett engagemang för djuret häst, bjuds in att bli del av företaget.
– Vi tror crowdfunding är en bra väg för oss. Vi vill nå många människor med samma värderingar och drivkraft, och få dem att engagera sig i och berätta om vårt företag. Blir vi ett team med många som delar passionen för hästen, där alla i sin tur har nätverk med många fler likasinnade, blir vi starka. Och tillsammans kan vi då göra detta till en fantastiskt rolig och inspirerande resa, säger Shings VD Marina Nylund.