Möt deltagarna: Fatha Mohamed

Fatha är tvåbarnsmamman som vill förverkliga sin företagsdröm. I Boost Chamber testar och verifierar Fatha sin idé om Sverige första webbshop för modest fashion. Modest fashion är växande begrepp med en snabbt ökande efterfrågan. Med begreppet avses ofta en klädstil som innebär att en medvetet väljer plagg som döljer delar av kroppen. Modest fashion kan vara fotsida klänningar med lång ärm och polokrage men också plagg som hijabs.

– Jag ska utforska idén om en webbshop som säljer kläder från olika butiker men under samma tak.

Vilka är dina förhoppningar med ditt deltagande?

– Oj, bra fråga! Jag har två förhoppningar. Den ena är att få verktyg att uppnå min fulla potential och den andra förhoppningen är att inspirera till att följa sin dröm och visa vägen. 

Vad har programmet bjudit på för insikter hittills?

– Att fira sina problem! Problem möjliggör både personligutveckling och utveckling till företaget.

Vad hoppas du uppnå genom Boost Chamber?

– Att få kontakter och inspiration att förverkliga sin dröm!

Fler nyheter

Limearc söker VD

Vill du vara med och leda utvecklingen av en koldioxidneutral metod som kan minska våra svenska pappersmassebruks koldioxidutsläpp med 6%? Vårt inkubatorbolag Limearc söker VD.

Läs mer »

Möt deltagarna: Dylan Koyi

I Boost Chamber testar Dylan Koyi sin idé som ska förenkla vardagen för elbilsägare när det kommer till planering av resa samt laddning.

Läs mer »

Möt deltagarna: Joby Joseph

Deltagarna i höstens omgång av Boost Chamber är nu halvvägs in i programmet. Förra veckan samlades alla för att under ett tvådagars boot camp på DoSpace bland annat jobba med sina värdeerbjudanden och kundverifieringar. Joby Joseph, hemmahörande i Sandviken och med en bakgrund inom informationsteknologi, var på plats och berättar här om sitt deltagande i programmet.

Läs mer »

Att nätverka är nödvändigt för att bygga en framgångsrik startup.

Rätt kontakter kan nya öppna nya dörrar, men det är inte alla som känner sig bekväma med att småprata med främlingar på event, affärsluncher eller mässor.
Visste du att det är vanligt att entreprenörer har en introvert personlighetstyp? Det kan vara svårt att tro men faktum är att många företagare är introverta vilket kan göra det utmanande när det kommer till att nätverka.

Läs mer »

Anmälan till nyhetsbrev

Den här webbplatsen använder sig av cookies.