Möt deltagarna: Henrik Blomkvist

Småskalig generering av el, med fokus vattenkraft, är idén som Henrik utforskar och vässar i utvecklingsprogrammet Boost Chamber.

Hej Henrik, vem är du?

– Jag är en 29-årig Gävlebo med en bakgrund inom design , geografi och experimenterande på egen hand. Jag har som plan att utforska möjligheten och efterfrågan att implementera småskalig generering av el, med fokus på småskalig vattenkraft.

Vilka är dina förhoppningar med deltagandet?

– Jag hoppas kunna påvisa att det finns en efterfrågan för detta och att komma fram till en produkt som stämmer överens med vad den potentiella kunden vill ha.

Vad har programmet bjudit på för insikter hittills?

– Det har varit bra att ha fått en tydlig bild om vad det är som behöver göras och vad det innebär med en verifiering av en idé ur en affärssynvinkel. Det är även kul att se vad som engagerar människor i form av de andra idébärarna!

Eventuella mål med deltagandet?

– Jag hoppas kunna knyta kontakter, ökad affärsmässig kunskap samt finna ett motiverande engagemang kring min och de andras idéer.

Fler nyheter

Limearc söker VD

Vill du vara med och leda utvecklingen av en koldioxidneutral metod som kan minska våra svenska pappersmassebruks koldioxidutsläpp med 6%? Vårt inkubatorbolag Limearc söker VD.

Läs mer »

Möt deltagarna: Dylan Koyi

I Boost Chamber testar Dylan Koyi sin idé som ska förenkla vardagen för elbilsägare när det kommer till planering av resa samt laddning.

Läs mer »

Möt deltagarna: Joby Joseph

Deltagarna i höstens omgång av Boost Chamber är nu halvvägs in i programmet. Förra veckan samlades alla för att under ett tvådagars boot camp på DoSpace bland annat jobba med sina värdeerbjudanden och kundverifieringar. Joby Joseph, hemmahörande i Sandviken och med en bakgrund inom informationsteknologi, var på plats och berättar här om sitt deltagande i programmet.

Läs mer »

Att nätverka är nödvändigt för att bygga en framgångsrik startup.

Rätt kontakter kan nya öppna nya dörrar, men det är inte alla som känner sig bekväma med att småprata med främlingar på event, affärsluncher eller mässor.
Visste du att det är vanligt att entreprenörer har en introvert personlighetstyp? Det kan vara svårt att tro men faktum är att många företagare är introverta vilket kan göra det utmanande när det kommer till att nätverka.

Läs mer »

Anmälan till nyhetsbrev

Den här webbplatsen använder sig av cookies.