Vi rekryterar – är du vår nya affärscoach?

Bild till artikeln
20 maj 2020

Nyfiken, driven och gillar att se människor utvecklas? Fint – då kan du vara vår nya affärscoach!

Bli en del av det här härliga teamet!

Dina arbetsuppgifter

På Movexum jobbar vi med människor som vill kommersialisera innovativa idéer. Vi utökar nu vårt team och söker en affärscoach som kan coacha entreprenörer och startups som vänder sig till oss för skräddarsydd affärsutveckling. Ett spännande jobb på en unik arbetsplats där du följer och guidar människor som har olika drivkrafter men som alla vill bygga framgångsrika bolag och förverkliga drömmar. Du blir del av ett välfungerande team och får som coach del i ansvaret att utveckla samarbetet med våra regionala noder.

Vi erbjuder ett roligt och utmanande jobb på en arbetsplats där vi jobbar framåtlutat men också reflekterade. Självklart driver och brinner vi för frågor som mångfald, jämställdhet och hållbarhet. Vi gillar att ses och jobba tillsammans på kontoret med möjlighet att delvis jobba på distans. Hos oss är det högt i tak men med tydliga riktlinjer. Då du som affärscoach kommer att fungera som en ambassadör för vår verksamhet är det viktigt att du delar den värdegrund som ger oss vägledning och stöd i vårt uppdrag att skapa tillväxt i regionen; värdeskapande, inspirerande, vägvisande och utmanande.

Är du nyfiken på gemensamma nämnare i det existerande Movexum-teamet (utöver de som faller inom jobbets ramar) kan vi avslöja att hundar, litteratur, Netflix-serier, friluftsliv och träning är ämnen som ofta diskuteras över en fika.

Din profil

Vi söker dig som är redo att ta dig an hela team och enstaka individer. Du har en vilja och uthållighet att följa med under det maraton som bygget av framgångsrika bolag kan vara. Vi tror att du är en inlyssnande, prestigelös, nyfiken och engagerad person som brinner för att se människor och organisationer växa. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att driva företag, har haft en ledande roll i en startup eller tidigare jobbat med startups. Erfarenhet av internationell verksamhet och affärer är meriterande, liksom erfarenhet av att driva och dokumentera utvecklingsprocesser. B-körkort är ett krav. Du behöver för tjänsten god språklig och skriftlig förmåga i svenska och engelska.

Andra egenskaper vi värdesätter är att du har lätt för att bygga nätverk, gärna tar initiativ, anser att delad framgång är dubbel framgång och att du gillar utmaningar. För att trivas hos oss tror vi också att du kan identifiera dig med klyschan ”laget före jaget” och att du delar vår inställning att det ska vara kul att gå till jobbet.

Tjänsten är heltid och tillsvidare, med placering Gävle. Du kommer fungera som kontakt för arbetet med våra noder i Söderhamn och Hudiksvall. Tillträde och lön enligt överenskommelse.
I den här rekryteringen samarbetar vi med Clockwork rekrytering och har du frågor eller funderingar kontakta rekryteringskonsult Pernilla Antonsson på pernilla.antonsson@clwork.se eller på 073-351 27 31. Urvalet sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 7 juni 2020. Varmt välkommen med din ansökan!