Vi söker en resurs inom administration och ekonomi

Bild till artikeln
3 september 2025

Vill du vara en del av ett dynamiskt team som arbetar för att stötta entreprenörer och företagare i sin utveckling? Nu söker vi på Movexum en noggrann och serviceinriktad administrativ och ekonmiresurs som främst kommer att vara ett stöd till vår ekonomiavdelning, men också bidra i andra delar av vår verksamhet.

Om Movexum AB

Movexum AB är Gävleborgs företagsinkubator för innovativa startups och entreprenörer. Vi erbjuder skräddarsydd affärcoaching, nätverk och finansieringsmöjligheter för att hjälpa företag att växa och nå sin fulla potential. Vi stöttar entreprenörer att kommersialisera sina innovativa idéer. Med en stark koppling till näringsliv, akademi och offentliga aktörer skapar vi en dynamisk miljö där innovation kan blomstra. Sedan starten 2008 har cirka 300 bolag genomgått våra affärsutvecklingsprogram, där 76% bolag fortfarande är aktiva. Movexum är en av Sveriges excellenta inkubatorer och en nyckelspelare i regionens innovationssystem. På Movexum jobbar vi enligt metoden LEAN-startup och vårt team består idag av 15 personer som alla brinner för att stödja innovationer på resan från idé till internationell marknad. Vårt mål är att skapa hållbara och konkurrenskraftiga företag som bidrar till regional och nationell utveckling.

Dina arbetsuppgifter

Som administrativ och ekonomiresurs hos oss får du en varierad roll med arbetsuppgifter som:

  • Skanning och hantering av dokument samt strukturering av digitalt och fysiskt arkiv
  • Genomgång av avtal, upprättande av avtalsbevakning och planering inför nya upphandlingar
  • Stöd i att bygga upp och utveckla rutiner för upphandlingar
  • (Beroende på erfarenhet) delta i genomförande av offentliga upphandlingar, inklusive framtagning av underlag och utvärdering av anbud
  • Praktiskt stöd i samband med event och möten – t.ex. inköp, beställningar och bokning av förtäring
  • Stöttar upp med den allmänna trivseln och praktiska funktionen på kontoret.

Din profil

Vi söker dig som är strukturerad, noggrann, service minded och har en känsla för ordning och systematik. Du trivs med administrativa arbetsuppgifter och har en vilja att utveckla rutiner och skapa struktur. Om du dessutom har erfarenhet av ekonomi- eller upphandlingsarbete ser vi det som en stor tillgång. Som person är du flexibel, serviceinriktad och har lätt att knyta kontakter med nya människor.

Vi ser gärna att du:

  • Har administrativ erfarenhet, gärna inom ekonomi eller liknande område
  • Är trygg i digitala arbetsverktyg och har lätt för att lära nytt
  • Har förmågan att arbeta självständigt och prioritera dina arbetsuppgifter

Omfattning

Tjänsten avser i första hand 50% men kan utökas utifrån din kompetens och våra behov.

Tjänsten är tidsbegränsad till 6 månader men kan förlängas utifrån behov.

Tillträde enligt överenskommelse.

Ansökan

Skicka in din ansökan här med CV och ett personligt brev där du berättar varför du vill arbeta med oss på Movexum. Vi intervjuar löpande, så vänta inte med din ansökan.

Plats

Gävle
Sista ansökningsdag
2025-09-19